woensdag 4 juni 2014

Kom je op mijn feestje?!

Als iedereen elkaar nou eens voor altijd met rust kan laten als het gaat om mensen uitnodigen.

Of het nou gaat om je verjaardag, housewarming, bruiloft, babyshower etcetc.. Nodig lekker uit waar JIJ (als organisator) zin in hebt. Denk niet na over wat een ander wel of niet zal vinden van jou keuze, het is jou freaking feestje!

Ik heb altijd 1 gedachte als het draait om hoe je denkt over iemand en hoe je je daar wel/niet over uit laat. "Zorg dat je ten allen tijden enkel het geen uitspreekt wat je ook tegen de desbetreffende persoon zou zeggen". Mocht Buurvrouw Truus dan tegen buurvrouw Gijsje zeggen dat jij haar een geraniumlikker vindt, dan kan buuf Gijsje zeggen: "Duhhhh, dat denkt ze al jaren lekker laten!".

Zo moet je ook denken met feestjes. Denk je van die ene kennis dat die eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft op jou feestje?! Handel daar dan naar en zeg dat op je meest vriendelijke en eerlijke manier. Ik bedoel heel zwart/wit gezien: Zou jij die ene kennis €10 a 15,- geven gewoon omdat je daar zin in hebt?! Nee he?! Waarom dan wel in de vorm van drankjes en hapjes?! Of het nou voor- of achteraf gaat, betalen moet je!

Laat je niet overhalen door vrienden die zeggen: "Dat kan je niet maken!". Is dat zo ?! Je bent toch zeker een dief van je eigen portemonnee als je iedereen maar toelaat omdat anderen vinden dat dat hoort ?!

Eerder was ik zelf de malloot die iedereen maar uitnodigde, hebben we elkaar een keer gezien tijdens het stappen en was het gezellig!? Kom gezellig op mijn feestje! En daarbij dacht ik niet na over het geld wat er in ging zitten of de tijd die ik er aan moest besteden om achter hun reet op te ruimen.
Door de jaren heen heb ik gezien hoe prioriteiten gesteld werden en uiteraard ben ook ik daar weleens de "dupe" van geworden. Je eerste gevoel is kut, je vraagt je af waarom je dan toch niet mag komen en waarom die anderen eigenlijk wel?! Maar dan heel opeens blijkt dat het je eigenlijk niet boeit! Het feestje wel..ik bedoel drank en hapjes, mij heb je! Het zijn alleen de organisatoren waar je eigenlijk helemaal niet speciaal voor gaat, dus eigenlijk ben je een profiteur! En zo wordt het door de jaren steeds makkelijker om mensen te boycotten! Kwam ik niet op jou verjaardag!? Dan hoef je ook niet naar de mijne! Dikke doei profiteurs.

Ik schaam me voor de periode dat ik heb geprofiteerd en ik dank degene die mij een x niet heeft uitgenodigd, want je had gelijk! Ik hoorde helemaal niet op jou feestje thuis en ik heb helemaal niks gemist!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten